Charles Davis Net Worth

Charles Davis Net Worth:
$2 Million
splits: 1

Charles Davis Net Worth: Charles Davis is an American football analyst and former player who has a net worth of $2 million. Currently, he is the lead analyst for Fox College Football and serves as a contributor to "Power Rankings" on Foxsports.com on a weekly basis. Born Charles Franklin Davis on November 14, 1964 in Elizabethton, Tennessee, he was blessed with athletic talents and as a high-school student he played football, basketball and baseball.

Continuing his studies at Tennessee, he chose to play college football and he worked his way into the starting lineup during the 1983 season, right after his first season. Unfortunately, Davis suffered a broken fibula at the start of the 1984 season and the injury lingered on long enough to get him undrafted in 1987. Even though he signed as a free agent with the Dallas Cowboys, he sealed his playing career for good the same year. Thus, he turned to broadcasting, right after he took Bachelor's degree in political science and a Master's degree in history from Tennessee. As a broadcaster, Charles Davis got the chance to work with TBS, CBS, ESPN, The Golf Channel and Sun Sports, as well as he served as analyst for the NFL Network. Most recently, in 2014, Davis accompanied Bob Papa in providing game commentary for Super Bowl XLVIII for NFL Films' World Feed.

Charles Davis Net Worth

Charles Davis

Net Worth:$2 Million
Date of Birth:Nov 14, 1964 (57 years old)
Gender:Male
Profession:American football player
Nationality:United States of America
All net worths are calculated using data drawn from public sources. When provided, we also incorporate private tips and feedback received from the celebrities or their representatives. While we work diligently to ensure that our numbers are as accurate as possible, unless otherwise indicated they are only estimates. We welcome all corrections and feedback using the button below.
Did we make a mistake?
Submit a correction suggestion and help us fix it!
Submit a Correction